Pressen / Produkt- og servicenyheter / Soloppgang over Shanghai: Atlas Copco ROC X1

Soloppgang over Shanghai: Atlas Copco ROC X1

2010-10-14

Kina: Atlas Copcos fremtidsvisjon for en overflatebelteborerigg ble presentert for verden på varemessen Shanghai World Expo. Den utstilte modellen viser en rigg som gir stor produktivitetsøkning og mobilitet, er stillegående og enda mer miljøvennlig. Den stilles ut så lenge varemessen World Expo varer, det vil si fra 1. mai til 31. oktober.

ROC X1

Atlas Copcos visjon for en overflateborerigg gir stor produktivitetsøkning og mobilitet, er stillegående og enda mer miljøvennlig.

"Den nyskapende ånden" er temaet for det svenske bidraget til varemessen 2010 Shanghai World Expo. I tråd med dette temaet har Atlas Copco, en offisiell partner ved den svenske paviljongen, latt denne studien av fremtidens overflatebelteborerigg se dagens lys.

Mårthen Elgenklöw, regional forretningsleder for Atlas Copco Surface Drilling Equipment, sier: "Dette imøtekommer kravene moderne samfunn vil stille til proaktive leverandører i en ikke alt for fjern fremtid – evnen til å være produktiv også utenfor vanlig arbeidstid, også like ved tett befolkede områder."

I perioden fra den femte til den tiende mai besøkte mer enn 5000 VIP-etasjen i den svenske paviljongen, der Atlas Copco holdt sin utstilling, var vertskap for møter med kunder og avholdt pressekonferanser.

Foruten utstillingsaktivitetene arrangerte Atlas Copcos forretningsområde for gruver og anlegg en konferanse, kalt "Carving for a wonderful life together towards the future", for 550 spesielt inviterte gjester i Shanghai.

Patrick Ye, avdelingssjef for Atlas Copco Greater China, sier det slik: "Det var interessant å se hvilke høye forventninger våre kunder hadde til miljøhensyn, produktivitet og systemer for alternativt drivstoff. Dette kom frem da vi som en del av konferansen inviterte våre kunder til en konkurranse om konsepter for utforming av fremtidens borerigger."

Moderne utstyr som ROC T15-modellen, en fleksibel og produktiv enhet som er konstruert og dimensjonert for steinindustrien, ble også stilt ut og introdusert for det kinesiske markedet.

Du kan laste ned fotografier i stor oppløsning fra Atlas Copcos bildearkiv

ROC X1

Åpen tabell

Bo-Göran Johansson, viseadm. dir. for markedsføring, Surface Drilling Equipment
Telefon: +46 (0) 19-670 7259, faks: +46 (0) 19-670 7298
E-post: bo-goran.johansson@se.atlascopco.com

Telefon: +46 (0)19-670 7355, faks: +46 (0)19-670 7298
E-post: marthen.elgenklow@se.atlascopco.com

Fredrik Kjellman, kommunikasjonsmedarbeider, Surface Drilling Equipment
Telefon: +46 (0) 70 670 5042, faks: +46 (0) 19-670 7235
E-post: fredrik.kjellman@se.atlascopco.com

Atlas Copco Surface Drilling Equipment er en enhet innenfor Atlas Copcos forretningsområde Anlegg- og gruveteknikk. Enheten utvikler, produserer og markedsfører fjellboreutstyr for en rekke bruksområder innenfor høyteknologi, samt for steinbrudd og dagbrudd over hele verden. Enheten fokuserer sterkt på nyskapende produktutforming og kundestøttesystemer for ettermarkedet som gir kunden merverdier. Enhetens hovedkontor og viktigste produksjonsanlegg ligger i Örebro i Sverige.