Pressen / Lokale selskapsnyheter / Atlas Copco’s website goes mobile

Atlas Copco’s website goes mobile

2013-03-01

Atlas Copco har nettopp gjort et fremskritt innen webdesign med lanseringen av responsiv webdesign for å gi alle kunder, potensielle kunder og andre interessenter en optimal og effektiv visningsopplevelse for et stort utvalg av forskjellige teknologier, det være seg datamaskiner, nettbrett eller smarttelefoner.

Atlas Copco-nyheter – 1302_bilde responsiv design
I dag bruker mer enn halvparten av Internett-brukerne i land som USA, India og Kina nettbrett eller smarttelefoner i stedet for bærbare eller stasjonære datamaskiner. Mellom bedrifter er tilpasningsgraden fortsatt lav, men den forventes å øke raskt i den nærmeste fremtid.

Med responsiv design vil alle Atlas Copco-nettsteder gjenkjenne hvilken type enhet brukeren benytter, og tilpasse formatet på nettstedet slik at den passer med størrelsen på enheten. Dette betyr at Atlas Copco tilfredsstiller brukernes behov og gjør det enkelt å navigere på nettstedene.

Responsiv webdesign gjør det garantert enkelt å lese og navigere og minimerer behovet for å endre størrelsen og scrolle, ettersom layouten tilpasser seg skjermstørrelsen på enheten som brukes. På mindre skjermer (som på smarttelefoner og nettbrett) vil nettstedet alltid vises optimalt, uansett hva slags enhet brukeren benytter.