Pressen / Lokale selskapsnyheter / Trippel ISO sertifisering til Atlas Copco Anlegg og Gruveteknikk AS

Trippel ISO sertifisering til Atlas Copco Anlegg og Gruveteknikk AS

2013-05-22

Atlas Copco Anlegg og Gruveteknikk AS mottok den 16.04.2013 akkreditert systemsertifisering av Det Norske Veritas.

Atlas Copco Norway - 9001_14001_OHSAS-18001_c
Det er med stor glede og stolthet vi kan meddele at vi har mottatt bevis fra Det Norske Veritas (DNV) på at Atlas Copco Anlegg og Gruveteknikk AS (Mining & Rock Excavation Technique), inklusiv vår avdeling på Bjørnevatn, har lykkes med å bli sertifisert innen ISO 9001, ISO 14001 og ISO 18001.

I 2012 bestemte vi oss for at bedriften skulle sertifiseres innen ISO 9001 (kvalitetssystemer), ISO 14001 (miljøstyringssystemer) og OHSAS 18001 (arbeidsmiljø og sikkerhet). Det ble satt i gang en omfattende prosess som har involvert svært mange ansatte. Det er nedlagt et stort antall timer for å komme i mål. All den tid så mange har vært involvert og engasjert i prosjektet er det ekstra hyggelig at vi lykkes, ikke bare med sertifisering innen én standard, men alle tre samtidig! sier administrerende direktør Erik Presthus.

Atlas Copco Norway - erik-presthus
Presthus berømmer selskapets ansatte i deres holdningsendring gjennom denne prosessen. Det er enkelt å vedta nye retningslinjer, rutiner, etc, men verdien av disse kommer først til sin fulle utnyttelse ved at vi endrer våre holdninger og blir mer bevisst på miljø- og kvalitetsfremmende tiltak. Vi har nå fått på plass forbedrede styringssystemer som skal benyttes i forbindelse med vår daglige virksomhet. Disse skal støtte oss i å opprettholde, samt stadig forbedre, vår kvalitet til våre kunder samt vårt fokus på miljø, arbeidsmiljø og sikkerhet hver eneste dag.

Som markedsleder er det viktig for oss å vise at vi i tillegg til å ta ansvar som en kvalitetsleverandør også tar et stort ansvar for miljø, arbeidsmiljø og sikkerhet der hvor vi opererer, avslutter Presthus.

Atlas Copco Anlegg- og Gruveteknikk AS er et selskap i Atlas Copco Gruppen. Forretningsområdet Mining and Rock Excavation Technique har ansvar for markedsføring, salg og service av Atlas Copcos utstyr til anleggs- og gruvekunder i Norge, på Færøyene og Island.