Pressen / Lokale selskapsnyheter / Atlas Copco lanserer gruve-app

Atlas Copco lanserer gruve-app

2012-04-19

Med den økende bruken av smarttelefoner, lesebrett og andre håndholdte apparater, utnytter Atlas Copco nå applikasjonsteknologien fullt ut, slik at de kan gi kundene rask og enkel tilgang til informasjon.

iPad app

Tilgjengelig fra Apple App Store i slutten av april og på Google Play i slutten av mai.

Første sprang inn i applikasjonenes verden (april 2012) vil bli firmaets divisjon Underground Rock Excavation. Brukerne vil få omfattende tilgang til firmaets store utvalg av overflateborerigger, lastere, dumpere og annet gruveutstyr.

Applikasjonens unike innhold omfatter høyoppløsningsbilder av produktene, presentert som 3D–turntables, som gjør at produktene kan sees fra alle vinkler. I tillegg kan alt innholdet synkroniseres, slik at man kan få tilgang til det offline.

Paula Blamberg, viseadministrerende direktør for markedskommunikasjon, Underground Rock Excavation, sier: "På grunn av det overveldende antallet nye mobilapparater som nå er i bruk, og kjennskapen til deres kapasiteter, ser vi at denne teknologien har et stort potensiale til å forenkle måten våre kunder, media og andre viktige kontakter kan få tilgang til våre produkter. Aldri har det vært enklere å dele informasjon. Med ett tastetrykk kan du enkelt sende videre tekniske spesifikasjoner eller bilder. Det har heller aldri vært enklere å komme i kontakt med et Atlas Copco-kontor, siden GPS–funksjonen automatisk vil henvise deg til kontoret nærmest deg."

Applikasjonen vil, i tillegg til tekniske data, 3D-bilder og -videoer, også presentere kasushistorier og sosiale nyhetsstrømmer.

Applikasjonen ble presentert på Atlas Copcos markedsstand på Intermat og vil bli tilgjengelig fra Apple App Store i slutten av april, og fra Google Play i slutten av mai.

Laste ned våre bilder fra Internett:
Gå direkte til vår bildesøkeside: www.atlascopco.com/multimedia
Skriv inn et bestemt bildenummer eller navnet på et produkt i søkefeltet, eller følg trestrukturen til venstre for å finne ditt produkt.
Hvis du ønske direkte kontakt med vårt bildearkiv, kan du kontakte: photo.rde@se.atlascopco.com
eller tlf: +46 (0)19-227081, faks + 46(0)19-227082

Atlas Copco Underground Rock Excavation er en divisjon innenfor Atlas Copcos forretningsområde for Berg- og Gruveteknikk. Divisjonen utvikler, produserer og markedsfører et bredt utvalg av utstyr for tunnelarbeid og gruvedrift for en rekke underjordiske bruksområder over hele verden. Atlas Copcos sterke fokus på nyskapende produktdesign og kundestøttesystemer for ettermarkedet gir kunden merverdier. Divisjonens hovedkontor og viktigste produksjonsanlegg ligger i Örebro i Sverige.