Pressen / Lokale selskapsnyheter / Ny administrerende direktør for Atlas Copco Construction Technique Scandinavia

Ny administrerende direktør for Atlas Copco Construction Technique Scandinavia

2014-02-05

Jan Fourie er tilsatt som ny administrerende direktør for Atlas Copco Construction Technique Scandinavia; Atlas Copcos salgsselskap for bygg- og anleggsutstyr i Skandinavia.

Atlas Copco Sweden - Jan Fourie
Jan, som er sørafrikansk statsborger, er utdannet teknisk ingeniør og har en grad i internasjonal ledelse. Han begynte å jobbe i Atlas Copco 1992 og har siden 2005 hatt ledende stillinger innen Atlas Copcos forretningsområde Kompressorteknikk i Sør-Afrika, Chile og nå sist i Australia.

“Jeg er ivrig etter å fortsette utviklingen av Atlas Copco Construction Technique Scandinavia til en organisasjon som brenner for kundetilfredsstillelse, og jeg kommer til å bidra i organisasjonen med min internasjonale erfaring. Utfordringen blir å ivareta hele området og våre lojale kunder på effektiv måte, og hver eneste gang å overgå forventningene deres med løsninger som skaper merverdi. Jeg ser også veldig frem til å bli kjent med den skandinaviske kulturen og venne meg til det nye klimaet,” sier Jan Fourie.

Jan kommer til å bo i Stockholm og pendle mellom de skandinaviske landene. Han etterfølger Adam Airosto som forlater Atlas Copco for en stilling utenfor selskapet.

Atlas Copco Construction Technique Scandinavia er et skandinavisk salgsselskap med ansvar for salg og service av Atlas Copcos portable kompressorer og generatorer, pumper, betongutstyr, rivningsutstyr, håndholdt utstyr for pakning og boring samt utstyr for veikonstruksjon av Dynapac-modell.

For mer informasjon, kontakt:

• Hanna von Knorring
    Marketing Communications Manager
    +46 8 743 86 92
Atlas Copco offentliggjør informasjonen som er oppgitt her, i henhold til svensk lov om verdipapirer og/eller lov om handel med finansielle instrumenter. Atlas Copco er et industrikonsern med en verdensledende posisjon innen kompressorer, ekspansjonssystemer og luftbehandlingssystemer, anleggs- og gruveutstyr, elektriske verktøy samt monteringssystemer. Konsernet leverer bærekraftige løsninger som øker kundenes produktivitet ved hjelp av nyskapende produkter og tjenester. Atlas Copco ble grunnlagt i 1873, har hovedkontor i Stockholm og driver virksomhet i mer enn 170 land. I 2012 hadde Atlas Copco 39 800 ansatte og en omsetning på 90,5 milliarder svenske kroner (10,5 milliarder euro).