Pressen / Lokale selskapsnyheter / Ny Business Line Manager i Atlas Copco Construction Technique Scandinavia

Ny Business Line Manager i Atlas Copco Construction Technique Scandinavia

2013-08-23

Fredrik Ålund (42 år) har blitt utnevnt til ny Business Line Manager i Atlas Copco Construction Technique Scandinavia med ansvar for portable kompressorer, generatorer og pumper.

XAS 97
Fredrik kommer fra stillingen som salgs- og markedssjef  på MD Rainpower Sweden AB og har mange års erfaring fra salg og markedsføring fra ulike stillinger i ABB og Alstom Thermal Service. Han er utdannet elektroingeniør fra Mittuniversitetet og har en Executive MBA fra Handelshögskolan i Stockholm. Fredrik er bosatt i Stockholm og vil pendle mellom de skandinaviske landene.

Atlas Copco Construction Technique Scandinavia er ansvarlig for salg og service av Atlas Copco´s konstruksjon- og demoleringsutstyr, transportable kompressorer, pumper og generatorer, lystårn samt asfalt- og komprimeringsutstyr i Skandinavia.

For ytterligere informasjon, kontakt:

• Hanna von Knorring, Marknadskommunikationschef
    +46 (0)8 743 86 92
Atlas Copco er et industrikonsern med en verdensledende posisjon innen kompressorer, ekspansjonssystemer og luftbehandlingssystemer, anleggs- og gruveutstyr, elektriske verktøy samt monteringssystemer. Konsernet leverer bærekraftige løsninger som øker kundenes produktivitet ved hjelp av nyskapende produkter og tjenester. Selskapet, som ble grunnlagt i 1873, har hovedkontor i Stockholm og driver virksomhet i mer enn 170 land. I 2012 hadde Atlas Copco 39 800 ansatte og en omsetning på 90,5 milliarder svenske kroner (10,5 milliarder euro).