Pressen / Lokale selskapsnyheter / Atlas Copco Air & Gas Purification åpner nytt produksjonsanlegg

Atlas Copco Air & Gas Purification åpner nytt produksjonsanlegg

2014-01-27

22. januar 2014, Oosterhout i Nederland – Atlas Copco Air & Gas Purification har innviet sitt nye produksjonsanlegg i Oosterhout i Nederland. Anlegget vil levere spesialkonstruerte løsninger for luft- og gassrensingssystemer samt biogassoppgraderinger.

Åpningsseremoni for Atlas Copco Air

Mr. Stephan Kuhn, direktør for forretningsområdet Kompressorteknikk, Mr. drs. S.W.Th. Huisman, ordfører i Oosterhout, Horst Wasel, direktør hos divisjonen Quality Air

Det 4000 m² store anlegget drives i henhold til forenklede produksjonsprinsipper for å designe, produsere og utføre service på spesialkonstruerte løsninger for bransjene for olje og gass, petrokjemi, skipsfart samt avløpsvannbehandling og kan tilby avansert teknologi for bruk i biogassoppgraderinger.

Atlas Copcos evne til å tilby nyskapende løsninger for luft- og gassbehandling hjelper selskapets globale kunder med å øke produktiviteten og dra nytte av vesentlig lavere energiforbruk.

"Luft- og gassbehandling, inkludert nitrogengenerering og biogassoppgradering, er viktige vekstsegmenter for oss," sier Rob van den Hout, daglig leder hos Atlas Copco Air & Gas Purification. "Gjennom det nye anlegget vårt vil vi utvide produkt- og tjenestetilbudet vårt for å tjene alle våre kunder bedre og raskere."

Air & Gas Purification-anlegget i Nederland har rundt 80 ansatte og er en del av divisjonen Quality Air innenfor Atlas Copcos forretningsområde Kompressorteknikk.

Atlas Copco Air

Nytt anlegg for Atlas Copco Air & Gas Purificiation i Oosterhout i Nederland

• Jeannette Verzijl
    Ansvarlig for kommunikasjon og kompetanseutvikling
    Atlas Copco Compressors Nederland
    Tlf.: +31 (0)78 6230 301
    E-post: jeannette.verzijl@nl.atlascopco.com
  • Jeroen Hoen
    Viseadministrerende direktør for kommunikasjon og kompetanseutvikling
    Divisjonen Quality Air
    Tlf.: +32 (0)3 401 94 19
    E-post: jeroen.hoen@be.atlascopco.com

Atlas Copco er et industrikonsern med en verdensledende posisjon innen kompressorer, ekspandere og luftbehandlingssystemer, anleggs- og gruveutstyr, elektriske verktøy samt monteringssystemer. Atlas Copco leverer løsninger for bærekraftig produktivitet ved hjelp av nyskapende produkter og tjenester. Selskapet, som ble grunnlagt i 1873, har hovedkontor i Stockholm og driver global virksomhet i mer enn 170 land. I 2012 hadde Atlas Copco 39 800 ansatte og en omsetning på 90,5 milliarder svenske kroner (10,5 milliarder euro).

Quality Air er en divisjon innen Atlas Copcos forretningsområde for kompressorteknikk. Den utvikler, konstruerer, produserer og markedsfører tørkere, utstyr for gassdehydrering/gassgenerering, løsninger for medisinsk luft samt biogassoppgraderinger over hele verden. Produktene tilbys under flere merker til en rekke bransjer innen bl.a. olje og gass, kjemi, industriell produksjon, medisin og utleie. Hovedproduksjonsanleggene er i Kina, Belgia, Italia og USA. Avdelingens hovedkontor ligger i Antwerpen i Belgia.