Pressen / Lokale selskapsnyheter / Offshore Europe 2013: Atlas Copco fokuserer på totale produkt- og serviceegenskaper

2013-07-23

Besøkende på stand 1B41 på årets Offshore Europa-messe i Aberdeen vil kunne se rikelig med bevis på de generelle produkt- og serviceegenskapene til Atlas Copco, kombinert med full satsing på bærekraftig produktivitet i olje- og gassektoren.

Dette vil hovedsakelig omfatte oljefrie kompressorer, produkter for forbedret luftkvalitet, spesialbygde skid-enheter, onshore og offshore service-tjenester, i tillegg til utleie av kompressorer og generatorer – pluss nyheter om firmaets siste oppkjøp innen hydraulisk verktøyvirksomhet.

Spesifikke produktfasiliteter for ATEX-soner, oljefrie skruekompressorer, produkter for forbedret luftkvalitet som blant annet luft- og gasstørkere, samt standard/spesialtilpassede nitrogengeneratorer, som sammen med kompressorer, boostere og generatorer er tilgjengelige for kjøp og for kort- eller langtidsleie gjennom Atlas Copco Rental. Dette året tilbyr firmaet også nye produkter innen olje-, gass- og kraftproduksjonssektoren, da Atlas Copco har kjøpt opp USA-baserte Rapid-Torc, som spesialiserer seg innen utvikling og markedsføring av hydrauliske momentnøkler, boltestrekkere og relatert tilbehør til applikasjoner med behov for høyt dreiemoment.

Av hensyn til operatørenes trygghet og produksjonens maksimale driftstid, vil det være informasjon om Kompressorteknikk's vedlikehold og deleservice, som tilbyr over 30 års erfaring innen onshore og offshore assistanse fra faglærte ingeniører som befinner seg over hele verden. Dette er en tjeneste som er tilgjengelig hele døgnet, 365 dager i året, for å kunne implementere skreddersydde serviceplaner som dekker alt fra forebyggende vedlikehold til avtaler med totalansvar.

Det vil også være mulig å lære om Atlas Copco Systems' skreddersydde produkter. Disse er spesialtilpassede løsninger og skid-enheter for trykkluft og gass, designet for å imøtekomme spesifikke driftsbehov, miljøforhold og krevende applikasjoner innen verdensomspennende energi-, industrikraft- og petrokjemiske markeder. Sluttproduktene er modulære "plug and play"-pakkeløsninger, utviklet og montert fra Atlas Copco Compressors' standardutvalg av trykkluft- og generatorutstyr, og deretter spesialbygd og levert med alle komponenter, som blant annet luftbehandling, luftbeholdere og kontrollsystemer, montert på en enkel bunnramme for å kunne integreres med prosessinstallasjoner offshore eller onshore.

I tillegg kan messens besøkende finne ut mer om Atlas Copcos Triple ISO-akkrediterte Rental Division, som støtter energisektoren internasjonalt døgnet rundt med tjenester, spesialprodukter og et erfarent, kompetent personell som dekker alt fra oppstrøms markedapplikasjoner til sektoren for fornybar energi. Med betydelige nye og innovative flåteinvesteringer er Atlas Copco Rental nå bedre rustet enn noensinne som løsningsleverandør for kunder internasjonalt. En ytterligere messeattraksjon for besøkende på standen vil være muligheten til å kunne delta i interaktive spill med sjanse til å vinne premier.

Atlas Copco Ltd er Atlas Copco-gruppens salgs- og tjenesteavdeling i Storbritannia. De leverer stasjonære luftkompressorer, både oljefrie og med oljeinnsprøytning, gass- og prosesskompressorer, turboekspandere, nitrogengeneratorer, luftbehandlingsutstyr (slik som trykklufttørkere, -kjølere og -filtre), luftdistribueringssystemer samt spesialkonstruerte pakker. Atlas Copco håndterer også salg og markedsføring av anleggs- og gruveutstyr, bærbare kompressorer og strømgeneratorer, industriverktøy og monteringssystemer – alt støttet av et spesialisert landsdekkende service- og vedlikeholdsnettverk. Atlas Copco Compressors

Specialty Rental er en divisjon som tilhører Atlas Copcos forretningsområde Kompressorteknikk. Den leverer også tjenester til industrisegmenter over hele verden i form av midlertidig leie av løsninger for luft og strøm. I Storbritannia tilbys de spesialiserte utleietjenestene av Atlas Copco Rental, som ligger i Dundee.

Atlas Copco er et industrikonsern med en verdensledende posisjon innen kompressorer, ekspandere og luftbehandlingssystemer, anleggs- og gruveutstyr, elektriske verktøy samt monteringssystemer. Konsernet leverer bærekraftige løsninger som øker kundenes produktivitet ved hjelp av nyskapende produkter og tjenester. Selskapet, som ble grunnlagt i 1873, har hovedkontor i Stockholm i Sverige og driver virksomhet i mer enn 170 land. I 2012 hadde Atlas Copco 39 800 ansatte og en omsetning på 90,5 milliarder svenske kroner (10,5 milliarder euro). Gå til www.atlascopco.com hvis du ønsker mer informasjon.