Pressen / Lokale selskapsnyheter / Atlas Copco lanserer magasinappen BUILD for Apple- og Android-enheter

Atlas Copco lanserer magasinappen BUILD for Apple- og Android-enheter

2013-06-12

Den 11. juni lanserte Atlas Copcos forretningsområde Bygg- og Anleggsteknikk sin første kundemagasin-app for Apple- (iPad og iPhone) og Android-enheter. Gratisappen er på engelsk og er tilgjengelig over hele verden via App Store og Google Play, ved å angi "Atlas Copco" som søkeord.

Etter suksessen med de første tre utgavene av kundemagasinet BUILD, tilfører appen verdi gjennom videoer, nyttige linker, kampanjer, produktinformasjon, push-varsler, mulighet til å be om informasjon med mer.

"Tanken er å ha en toppmoderne toveiskommunikasjon med våre kunder og lesere, slik at vi kan gi dem verdifull informasjon og samhandling samt styrke våre kunderelasjoner" sier Nico Delvaux, administrerende direktør for Atlas Copcos forretningsområde Bygg- og Anleggsteknikk.

Magasinet BUILD ble lansert i 2012 og publiseres globalt to ganger i året til kunder av Atlas Copcos divisjoner Portable Energy, Construction Tools, Road Construction Equipment og Construction Technique Service. Innholdet er relatert til nyskapning og bærekraftig produktivitet innen infrastruktur, anleggsvirksomhet samt veiutbyggingsprosjekter.

Atlas Copco er et industrikonsern med en verdensledende posisjon innenfor kompressorer, ekspandere og luftbehandlingssystemer, anleggs- og gruveutstyr, elektriske verktøy samt monteringssystemer. Ved hjelp av nyskapende produkter og tjenester, leverer Atlas Copco løsninger for bærekraftig produktivitet. Selskapet, som ble grunnlagt i 1873, har hovedkontor i Stockholm og driver virksomhet i mer enn 170 land. I 2011 hadde Atlas Copco 37 500 ansatte og en omsetning på 81 milliarder svenske kroner (9 milliarder euro).

Atlas Copcos forretningsområde Bygg- og Anleggsteknikk leverer anlegg- og rivningsutstyr, transportable kompressorer, pumper og generatorer, lystårn samt asfaltutleggere og freser. Forretningsområdet tilbyr service gjennom et globalt nettverk. Bygg- og Anleggsteknikk utvikler nyskapende løsninger som gir bærekraftig produktivitet innen infrastruktur, anleggsvirksomhet samt veiutbyggingsprosjekter. Hovedenhetene for produktutvikling og produksjon ligger i Belgia, Tyskland, Sverige, Kina og Brasil.

I 2013 feirer Atlas Copco, som er rangert som et av de mest nyskapende, bærekraftige og etiske selskapene i verden, 140 år med lønnsom vekst. I begynnelsen lagde selskapet produkter for jernbaner, men kjernen til Atlas Copco-selskapet dateres tilbake til de tidlige årene i det 20. århundre da de første kompressorene, verktøy og fjellbor ble produsert. I dag har Atlas Copco-gruppen verdensledende posisjoner i disse områdene og mange andre. Atlas Copco støtter kunder i 180 land med egen virksomhet i 90 land. Les historien om et selskap som mener at "det finnes alltid en bedre måte" på www.atlascopco.com/history