Pressen / Lokale selskapsnyheter / Atlas Copco holder seg på Forbes' liste over de mest innovative selskapene

Atlas Copco holder seg på Forbes' liste over de mest innovative selskapene

2012-09-14

Stockholm, Sverige, 14. september 2012: Atlas Copco står også i 2012 på en liste over verdens 100 mest innovative selskaper, som er offentliggjort på nettstedet til det anerkjente forretningsmagasinet Forbes.

Atlas Copco er nummer 84 på listen, som beregner en "nyskapningsverdi" basert på et selskaps markedsverdi sammenlignet med forventet kontantstrøm fra selskapet.

Denne verdien viser hvilke selskaper investorer forventer at vil gi god avkastning gjennom fremtidige innovasjoner. Etter denne beregningen er Salesforce.com for øyeblikket ansett å være verdens mest innovative selskap. Hvis du vil se den fullstendige listen, kan du gå til Forbes' nettsted.

• Daniel Frykholm, PR-ansvarlig
    +46 (0)8 743 8060 eller +46 (0)70 865 8060
Atlas Copco er et industrikonsern med en verdensledende posisjon innen kompressorer, ekspandere og luftbehandlingssystemer, anleggs- og gruveutstyr, elektriske verktøy samt monteringssystemer. Konsernet leverer bærekraftige løsninger som øker kundenes produktivitet ved hjelp av nyskapende produkter og tjenester. Selskapet, som ble grunnlagt i 1873, har hovedkontor i Stockholm i Sverige og driver virksomhet i mer enn 170 land. I 2011 hadde Atlas Copco 37 500 ansatte og en omsetning på 81 milliarder svenske kroner (9 milliarder euro). Gå til www.atlascopco.com hvis du vil ha mer informasjon.