Pressen / Lokale selskapsnyheter / Atlas Copco fortsatt på FTSE4Good-indeksen

Atlas Copco fortsatt på FTSE4Good-indeksen

2010-05-21

Stockholm, Sverige, 21. mai 2010: Atlas Copco er fortsatt et av selskapene på FTSE4Good-indeksen. Dette bekreftet FTSE Group etter en årlig oppdatering og la vekt på Atlas Copcos evne til å håndtere miljø- og samfunnsmessig risiko.

Indeksen måler resultatene til selskaper som etterlever globalt anerkjente standarder for selskapers samfunnsansvar, og fremmer investering i disse selskapene.

Tidligere i år ble Atlas Copco for femte gang valgt til å være en del av Global 100-listen over verdens mest bærekraftige selskaper. Andre rangeringer av bærekraft der Atlas Copco figurerer, er Ethibel Pioneer og Ethibel Excellence Investment Register, OMX GES Sustainability Nordic Index, Folksam Climate Index 2009 og Folksam Diversity Index 2009.

Daniel Frykholm, PR-ansvarlig
+46 (0)8 743 8060 eller +46 (0)70 865 8060