Pressen / Lokale selskapsnyheter / Atlas Copco holder seg på Global 100-listen over verdens mest bærekraftige selskaper

2010-01-28

Stockholm, Sverige, 28. januar 2010: Atlas Copco har for femte år på rad blitt utnevnt til ett av verdens mest bærekraftige selskaper.

Global 100-listen over verdens mest bærekraftige selskaper ble offentliggjort på World Economic Forum i Davos i Sveits denne uken. Årets liste inneholder selskaper fra 24 land fra alle økonomiske sektorer. Bare 50 % av de oppførte selskapene har klart å holde seg på Global 100 siden 2009-rangeringen.

Global 100 2010 har i tillegg til å se på sosiale indikatorer, som mangfoldet i styrene, gått gjennom og målt selskapene opp mot en objektiv "bærekraftig utvikling"-standard for energi-, karbon-, vann- og avfallsnivåer. Ambisjonene er å synliggjøre for investorer hvilke selskaper som utmerker seg når det gjelder bærekraftig utvikling og å hjelpe disse med å tiltrekke seg kapital.

"Vi mener at en bærekraftig utvikling for Atlas Copco vil være en fordel for alle aksjonærene våre," sier Annika Berglund, senior viseadministrerende direktør for kommunikasjon. "Når vi sier at vi er opptatt av en bærekraftig produksjon, betyr det at vi gjør alt som står i vår makt for å sikre pålitelige og varige resultater med en ansvarlig bruk av både menneskelige, naturlige og finansielle ressurser ."

Les mer på http://www.global100.org/.

Daniel Frykholm, PR-ansvarlig
+46 (0)8 743 8060 eller +46 (0)70 865 8060