Informasjonskapsler hjelper oss med å levere tjenester. Ved å bruke denne siden godtar du bruken av informasjonskapsler. Vi lagrer ikke personlige opplysninger. Les mer.

Gruppen / Sammendrag / Slik gjør vi forretninger / Slik gjør vi forretninger

Slik gjør vi forretninger


Salg og service
Hos oss starter det med et sterkt kundefokus. Ambisjonen vår er å ha nære forhold med alle kunder og å hjelpe dem å øke produktiviteten på en bærekraftig måte. Salg og service er først og fremst direkte, men komplementeres av alternative salgskanaler, for eksempel gjennom forhandlere, for å maksimere tilstedeværelsen i markedet. Gruppen driver salg i mer enn 180 land, og omtrent 80 % av salgene gjøres direkte til sluttbrukeren.

Våre salgsansatte er ingeniører med god kunnskap om arbeidet som må gjøres, og som har en ambisjon om å tilby de beste løsningene til kundenes spesifikke behov. Tilbudet inkluderer også service og vedlikehold utført av teknikere. I hvert forretningsområde har vi en tilordnet divisjon som er ansvarlig for service. Ansvaret innebærer utvikling av serviceprodukter, salg, markedsføring, teknisk støtte samt servicelevering og oppfølging.


Stabil serviceforretning
Mer enn 40 % av inntektene generes fra service (reservedeler, vedlikehold, reparasjoner, forbruksvarer, tilbehør og utleie). Disse inntektene er mer stabile enn utstyrssalget og gir et sterkt grunnlag for viktigheten av servicevirksomheten.

Viktigheten av service
  • Økt kundetilfredshet ettersom service bidrar til økt produktivitet
  • Nærere forhold til kundene
  • Stabile inntekter
  • Optimalisert forretningsprosesser
  • Forbedret produktutvikling
  • Stort vekstpotensial


Nyskapning
Hos Atlas Copco er vi overbevist om at det alltid finnes en bedre måte å gjøre det på. Nyskapning og produktutvikling er svært viktig for gruppen. En hovedaktivitet er å designe nye eller forbedrede produkter som gir reelle fordeler i form av produktivitet, energieffektivitet og/eller livssykluskostnader for kunden, og som samtidig kan produseres effektivt. Atlas Copco beskytter tekniske nyskapninger med patenter.

Nyskapning omfatter også bedre prosesser for å forbedre flyten og utnyttelsen av fordeler og informasjon. Nyskapning forbedrer kundetilfredsheten og bidrar til å styrke kundeforhold, merkevaren samt det økonomiske resultatet. Overflødig kapasitet og sløsing må alltid utfordres.

Besøk siden for nyskapning hvis du vil ha mer informasjon om nyskapning hos Atlas Copco.